חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קורא כרטיסים מומלץ – קומפיוטרגרד

קורא כרטיסים מומלץ

בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה, התפתחה דרישה הולכת וגוברת של צורך באמצעי זיהוי אוטומטיים מהירים, וכעת ארגונים רבים משתמשים ביישומים של קריאת כרטיסי עובד, ארנקים דיגיטליים וכניסה למערכות מחשוב שונות באמצעות כרטיסים ושבבים חכמים.

בנוסף, לצורך ניהול בקרת הכניסה והתנועה בתוך מבנה הארגון באופן יעיל ומאובטח וכן לצורך רישום הנוכחות של העובדים במקום העבודה, נדרשת מערכת בקרה הפרוסה משערי הכניסה ובכל המרחב הארגוני של החברה. מערכת זו מורכבת מקוראים הנמצאים בכל דלת או שער של כניסה ויציאה מאזורים שונים במבנה ומתוכנה ניהול אשר מנהלת ומבקרת את התהליך.

כל מה שנשאר הוא להבין, באיזה סוג של טכנולוגיה אנו מעוניינים, לכן, כאשר ניגשים לבחירת קורא כרטיסים, יש לשים לב שיש לנו את התשובות לכל השאלות הנדרשות, להלן:

מה פרוטוקול התקשורת הנדרש?

מאחר ונדרש כי קורא הכרטיסים יקרא את כרטיסי העובדים שלכם, כדאי לדעת שקיימים מגוון של פרוטוקולים שונים לקריאה והעברת נתונים מכרטיס הזיהוי.

ישנם סוגי פרוטוקולים המיועדים לכרטיסי פס מגנטי המותאמים לקורא של פסים מגנטיים, ישנם פרוטוקולים המאפשרים קריאת שבב חכם בממשק מגע שנמצא פיזית על הכרטיס או ממשק אל-מגע שנמצא בין שכבות הכרטיס. אולם, ישנם קוראי כרטיסים המיועדים לקריאת משולבת של מגוון הטכנולוגיות יחד.

האם בתדר נמוך או בתדר גבוה?

כאשר אנו מגיעים לבחירת קורא כרטיסי קרבה אנו רוצים להבין האם המערכת דורשת קורא כרטיסים בתדר נמוך או בתדר גבוה – תדרים אלה נוגעים לכמות ועוצמת גלי הרדיו המופקים מהקורא לצורך קריאת הנתונים מהכרטיס.

לכן צריכה להיות התאמה בין סוג הכרטיס עצמו לבין הקורא הנדרש לצורך קריאתו. לעיתים ניתן לשלב את שני סוגי תדרים בכרטיס אחד כאשר לדוגמא: בשני אתרים שונים של הארגון קיימות מערכות בקרה שונות. באופן זה, עובד שעובר בין כמה אתרים של אותה חברה לא צריך לשאת מספר כרטיסים שונים

באופן עקרוני ניתן יהיה להבחין שקוראים בתדר נמוך יהיו זולים משמעותית מקוראי כרטיסים בתדר גבוה מכיוון שהשימוש בטכנולוגיית הזיהוי בתדר נמוך בדרך כלל לא מספק רמת אבטחה גבוהה לעומת קוראי הכרטיסים בתדר גבוה שמאפשרים

בד"כ שימוש בטכנולוגיה מאובטחת יותר

מה היא רמת האבטחה הנדרשת?

אם חשובה לכם רמת אבטחה גבוהה בכל הנוגע לקריאת כרטיסים – כאשר מדובר בכניסה לארגון, מניעת פריצות פיזיות או טכנולוגיות, אבטחת מידע ושמירה מפני גניבות פיזיות או מידע ארגוני, יש לשים לב לרמת האבטחה ויכולת ההצפנה שבין אמצעי הזיהוי לבין הקורא.

ישנן טכנולוגיות חדישות המאפשרות רמת אבטחה והצפנה גבוהה מהרגיל – לדוגמה מערכות בהן קורא הכרטיס או השבב הינו בעל יכולת אחסון מפתחות הצפנה אשר מבטיחות אבטחה גבוהה ביותר והצפנת מידע סודי או אישי ברמת סודיות גבוהה.

מהו היישום הנדרש עבור הקורא?

ישנם יישומים רבים כאשר מדובר בקורא כרטיסים – וזה תלוי בצרכים האישיים שלכם בארגון. האם אתם מעוניינים בקורא כרטיסים לשם בקרת כניסת העובדים? רישום נוכחות? הזדהות מול מחשב? או אולי עבור מועדוני לקוחות ומימוש מבצעים? ולידציה בנסיעה בתחבורה ציבורית? וכיוצא בזה. ישנם יישומים רבים לכרטיסים מגנטים או חכמים בעלי שבב, וזה תלוי לגמרי בצורך של הארגון. ישנם כרטיסים אשר מיועדים לצורך ספציפי וישנם כרטיסים אשר יוכלו לענות על מספר צרכים.

הגדרה נכונה של צורך זה תאפשר התאמה נכונה של הקורא הנדרש וכן של הכרטיסים המיועדים לו, ולכן זוהי שאלה חשובה שתשובתה תספק כיוון חשוב בעת התאמת הטכנולוגיה לצרכי הארגון.

איך אדע איזה קורא כרטיסים מתאים לארגון שלי?

קומפיוטרגרד משווקת מגוון רחב של קוראים בטכנולוגיות רבות ומגוונות, ברמות תדרים גבוהה או נמוכה, באבטחה מוגברת או רגילה, ולכל סוגי העסקים וצרכי הלקוחות. אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים שלנו, אשר יבינו את מלוא הצרכים של הארגון שלכם ויתאימו לכם את טכנולוגיית קוראי הכרטיסים המדויקת שתענה על כל בקשותיכם.

שתפו:

מאמרים דומים