חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי טכנולוגיית RFID – קומפיוטרגרד

מהי טכנולוגיית RFID

קומפיוטרגרד טכנולוגיות מספקת מגוון רחב של שירותים למגזר העסקי, החל מהפקת קוראים ומקודדים, שיווק ופיתוח מערכות להפקת תגי זיהוי, כרטיסים ותגים ואביזרים נלווים משלימים. כמו כן, קומפיוטרגרד משווקת מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ביותר המבוססים על טכנולוגיית RFID.

טכנולוגיית RFID – למה היא משמשת כיום ?

RFID (ר"ת: Radio Frequency Identification) היא טכנולוגית תיוג אלקטרוני, בה משתמשים בגלי רדיו. טכנולוגיה זו מבוססת על התקנים קטנים הקרויים תגיות או תגים, המהווים אמצעי זיהוי אותם ניתן להצמיד לציוד או לאדם אשר רוצים לזהות בקלות ובמהירות, בצורה אלחוטית, בכל מקום אפשרי כגון" בכניסה לבניין, בתוך משרדים, בתי חולים, מפעלי תעשייה וכדומה.

דרך הזיהוי האוטומטי מתבצעת על ידי העברת התג על ידי המשתמש על גבי המתקן הקורא. התגים הללו מאחסנים מידע אשר ניתן לזיהוי או קריאה על ידי מכשיר מתאים ,בצורה אלחוטית תוך שימוש מובנה בגלי רדיו.

שיטות הטכנולוגיה השונות – תגים פסיביים, תגים אקטיביים ותגים פאסיביים למחצה

תגים פאסיביים – אלו תגים ללא מקור כוח עצמאי ולכן הם אינם משדרים כלל, אלא מהווים מעגל אלקטרוני פשוט בלבד. תגים אלה מופעלים רק כאשר התג נכנס לתוך שדה אלקטרו מגנטי כלשהוא אשר ביכולתו לקרוא אותו או לזהות את התג על ידי השראה אלקטרומגנטית.

תגים אקטיביים – תגים אלה הינם בעלי התקן מקור מתח פנימי כמו סוללה, והם מכילים גם יחידת משדר מחולל תדר אשר ניתן באמצעותו לשדר תדרים לקורא גם ללא מנגנון ההשראה המגנטית המשודרת מהמתקן הקורא את התג. לתגים האקטיביים יש על פי רוב טווח וזיכרון גדולים יותר מהתגים הפאסיביים ובנוסף יש להם את היכולת לשמור מידע המשודר מהמתקן הקורא.

תגים פסיביים למחצה – אלו תגים שכשמן כן הם, לא אקטיביים במלואן ולא פסיביים במלואן: ההבדל הוא בסוללה הקטנה יותר הקיימת בהם אשר מאפשרת לתג להיות טעון באופן תמידי ותג זה מתקשר עם המתקן הקורא על ידי אנרגיה המגיעה מההשראה  של השדה האלקטרומגנטי.

תדרים, טווחים וסוגי שבבים בטכנולוגיית RFID

אי אפשר לענות על השאלה מה היא טכנולוגיית RFID בלי להיכנס לרזולוציה גבוהה יותר ולתאר הלכה למעשה את הטווחים, התדרים וסוגי השבבים הקיימים בטכנולוגיה זו.

בגדול ניתן לחלק את תדרי התגים הנהוגים בשוק כיום ל-4 קטגוריות:

תגים בתדר נמוך: 125KHz, תגים בתדר גבוה: 13.56MHz, תגים בתדר אולטרה גבוה UHF עם בטווחים שבין 800 עד 960 MHz ותגים בתדרי גלי מיקרו המגיעים ל-2.4HGz ואף למעלה מזה.

חשוב לדעת: כל מדינה ואזור משתמשים בתדרים שונים כך שאם רכשתם התקן/קורא כלשהוא בחו"ל, כלל לא בטוח שהוא יעבוד כמו שצריך בישראל או בכל מדינה אחרת בה התדרים שונים מאלה של המתקן שרכשתם.

טווחי הקריאה של תגי RFID

גם כאן נהוג לחלק את טווחי התדרים לקטגוריות:

תדר נמוך – מספק טווח קריאה של עד 30 סנטימטרים

תדר גבוה – מספק טווח קריאה של עד מטר

תדר אולטרה – מספק טווח קריאה של בין 3 ל-12 מטרים

כאשר טווח הקריאה של תגים אקטיביים מגיע בדרך כלל לכ-100 מטר.

כמו כן קיימים שני סוגי שבבים: שבבי קריאה ושבבי קריאה וכתיבה.

מעוניינים במידע נוסף ופרטים לגביי מהי טכנולוגיית RFID, מחירים ועוד? מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם, תודה ולהתראות.

שתפו:

מאמרים דומים